De Peugeot e-208 is het eerste model in een familie van volledig elektrische auto’s binnen de PSA Groep (Peugeot, Citroën, DS, Opel). Zo worden op hetzelfde platform ook volgende auto’s gebouwd: Opel Corsa-e, Peugeot e-2008 en DS 3 Crossback E-Tense. De Peugeot e-208 kan je best vergelijken met uiteraard de ‘normale’ 208 maar ook met bijvoorbeeld een Renault Clio.
Peugeot zette met de lancering van de nieuwe 508 in 2018 een frissere, sportievere look & feel in de markt. Dat is met de e-208 niet anders. Het interieur voelt solide en premium aan met scherpe en funk lijnen, zonder aan klasse te verliezen. Zeker met de GT en GT Line versies ziet hij er jong, dynamisch en sportief uit. Ideaal als eerste bedrijfswagen of voor nieuwe starters, toch?
Het sportieve karakter zit niet enkel in de looks. De e-208 snelt in 8,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Voornamelijk het hoge koppel zorgt voor een sportief gevoel, kenmerkend voor quasi iedere EV.
De compacte e-208 beschikt over een 50 kWh batterij waarmee je in realiteit circa 270 à 300km zal kunnen rijden. Perfect geschikt voor het merendeel onder ons die dagelijks naar kantoor en terug pendelen.
Het laden van de Peugeot e-208 kan thuis of op kantoor perfect met een laadpunt en aan maximum 11 kW. Reken dus op 45 à 50 km/u wanneer je dit vermogen kan gebruiken. Plug je de e-208 onderweg aan een snellader van 100 kW, dan kost het een halfuurtje om de capaciteit weer op 80 procent te krijgen. Ionity heeft hiervoor een steeds beter bezet netwerk in Europa maar ook bij bijvoorbeeld Fastned kan je terecht. Wij adviseren je graag in de keuze van een laadoplossing.
In Total Cost of Ownership (TCO) ligt de Peugeot e-208 niet ver van een Volkswagen Polo. Wanneer we de fiscale voordelen meerekenen zal het prijsverschil dus al snel dichtgereden worden. Daarnaast geniet je op persoonlijk vlak van het laagste Voordeel Alle Aard (VAA) van 112 euro per maand, het minimum.