Review: Renault Megane E-Tech Electric

Review: Renault Megane E-Tech Electric

Met de Renault Megane E-Tech brengt Renault een compacte sedan op de markt die tegelijkertijd ook sportief oogt. Deze stijlvolle cross-over wordt gebouwd op het nieuwe CMF-EV-platform (waarop ook de Nissan Ariya gebaseerd is) met een volledig vlakke vloer en verbrede structuur wat een extra ruimtegevoel creëert. 

Batterij

De Renault Megane E-Tech beschikt over een 60kWh ultradunne batterij en een compacte elektromotor van 160kW waarmee de wagen een actieradius van 470km bereikt in theorie. De praktijk leert ons dat een 360km toch haalbaar is, waarmee we in de fleet toch behoorlijk  ver geraken. Doordat het systeem in de wagen automatisch de batterij- en motortemperatuur regelt blijf je gebruik maken van een gelijk vermogen wat resulteert in een grotere actieradius. Ook zijn geavanceerde aerodynamica verhoogt de efficiëntie van deze wagen. Hier zijn de intrekbare deurgrepen en gewelfde bumpers een uitstekend voorbeeld van. Renault heeft de batterij van de Megane E-Tech zo ontworpen om minstens even lang mee te gaan als de levensduur van de wagen zelf. 

 

Motor

De voorwielaandrijving met sterke, compacte 160kW elektromotor maakt van de Megane een aangename wagen met 218pk en 230Nm koppel. De motor is goed afgesteld en heeft zeker genoeg vermogen voor dagelijks verkeer.  De sterkte van het regeneratieve remsysteem kan in 4 verschillende niveaus worden ingesteld via peddels aan het stuur zodat dit makkelijk aan te passen is aan de rijsituatie. 

Laden

AC laden kan de Megane aan een openbare laadpaal maximum aan 22kW, zo is de wagen op enkele uren opnieuw volledig vol geladen.  DC laden gaat maximum aan 130kW wat neerkomt op een 250km extra range op 25 minuten tijd. 

Extra

De Renault Megane E-Tech heeft een kofferinhoud van 440 liter met een aparte opbergruimte onder de dubbele vloer voor de laadkabels.  Renault biedt een garantie van 8 jaar of 160.000km aan waarbij gegarandeerd wordt dat de batterijcapaciteit tijdens die periode niet onder de 70% van de oorspronkelijke capaciteit zakt. Met een startprijs van 37.370 euro BTWi behoort de Megane E-Tech tot de meest betaalbare compacte EV’s op de huidige markt. 

 

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte voor de goedkoopste leasing of maak hier uw eigen configuratie (https://nl.renault.be/elektrische-wagens/megane-e-tech-electric.html) 

Bart Massin