De Jaguar I-Pace is voor de meesten zowat een “hate it or love it” car omwille van zijn uitgesproken design, met vooral een zeer opvallende achterkant. Opvallen doet hij dus in ieder geval. De jaguar I-Pace EV320 heeft 80 pk minder dan de eest gelanceerde EV400 versie, maar voor heel wat minder geld en die 80 pk minder is niet meteen een probleem. De I-Pace EV320 rijdt nog steeds enorm vlot o.a. door het hoge koppel van de elektrische motoren (500 Nm), die je vanaf de start beschikbaar hebt.
Met de 320 pk ga je in 6,4 seconden van 0 naar 100 km/h en hij heeft een max. snelheid van 180 km/h. Hij heeft een batterijpakket van 85 kWh, waarmee je in de praktijk ongeveer 360 km zal halen. De EV400 kan in 4,8 tellen naar 100 km/h haalt een top van 200 km/h, voor wie net dat tikkeltje meer wil (betalen).
Laden
AC laden aan een laadpaal kan tot max. 11 kW via de interne boordlader. In iets minder dan 9u is hij dan volgeladen. Die kan, in tegenstelling tot de laders in vroege I-Pace-modellen, 3-fase laden. De I-Pace kan nu dus sneller laden dan toen hij werd gelanceerd. Via een DC of snellader kan hij tot 104 kW, in ongeveer een uurtje is de wagen zo volledig terug opgeladen en kan je weer 360 km verder. In de praktijk laad je echter zelden van 0 tot 100%, maar zal je misschien eerder een kwartiertje of een halfuur laden en zo 125 of 250 kilometer aan actieradius winnen.
Wij begeleiden je graag in de keuze van de best passende laadoplossing.
Met een ruime koffer van 505 liter biedt hij zeker ook de nodige ruimte van wat we van deze premium SUV in deze prijsklasse mogen verwachten. Het infotainmentsysteem is ook groter en sneller geworden en omvat ook Apple CarPlay, Android Auto, 360° camera en slimme navigatie (ondermeer richting nabijgelegen laadpalen). Toekomstige over-the-air updates zullen het systeem nog beter maken!
Configureer je Jaguar I-Pace hier, en contacteer ons voor een offerte, wij zoeken vrijblijvend de goedkoopste leasing in de markt!