BYD  heeft met de Han een wagen die vergelijkbaar is met een Audi A5 of zelfs een A7 qua grootte en ruimte achterin. Deze elektrische premium wagen uit China is dusdanig mooi afgewerkt dat hij menig andere premium merken ongemakkelijk maakt. Standaard stuur verwarming, zetel verwarming- en ventilatie, ook achteraan! Voorverwarming en koeling op afstand van het interieur. De ventilatie beschikt zelfs over een filter waarmee fijn stof (“pm2.5”) tot 95% uit de lucht wordt gefilterd. Zo adem je gezondere lucht in dan de omgeving waar je door rijdt. De wagen is enorm stil binnenin, en wie achterin zit kan hele hele infotainment besturen tot en met het open dak en de kleur van de binnenverlichting.

De BYD Han is een premium EV met een betrouwbare batterij, voldoende vermogen en veel comfort.

Batterij

De BYD Han beschikt over een 85,4kWh LFP batterij waarvan 83kWh bruikbaar is. LFP  staat voor Lithium Iron Phosphate (LiFePO4) en dat is een batterij-samenstelling waarbij geen kobalt en Nickel wordt gebruikt maar enkel Lithium, ijzer en fosfaat. Materialen die niet bepaald schaars zijn in de industrie noch uit bepaalde landen komen waar met extra aandacht naar de werkomstandigheden moet gekeken worden. LFP is iets minder performant qua energiedichtheid, maar doet vlot 3.000 laadcycli , toch al snel meer dan 1.200.000km dat deze batterij mee kan. Ook qua veiligheid is LFP stabieler, de batterij cellen kunnen tot 500°C weerstaan en vatten niet gemakkelijk vlam via de “thermal runaway”.  

 

Motor

De vier wielen worden aangedreven door 2  synchrone motoren met permanente magneten. Vooraan van 245Pk en achteraan 272Pk. In totaal een 517Pk en 680Nm die vrij lineair worden vrijgegeven bij het accelereren.  De sterkte van het regeneratieve remsysteem kan in 2 verschillende niveaus worden ingesteld via een knopje in de middenconsole zodat dit makkelijk aan te passen is aan de rijsituatie. Het Regen-systeem voelt goed gebalanceerd aan voor wie gewoon is hiermee te rijden.

 

Range

Ondanks z’n gewicht van 2,3Ton haalden we bij gewoon gebruik een 21 kWh/100km wat een 400km werkelijk range geeft. In het tussenseizoen zou een 19kWh/100km haalbaar zijn zonder de verwarming via warmtepomp van 2kW en is een 40km extra mogelijk. In de toekomst komt vermoedelijk nog een grotere batterij op de markt waarmee een werkelijke range van 500km kan gehaald worden.

 

BYD snelladen stroohm DC

Snelladen ging tot 114kW wat aanvaardbaar is, maar sommige concurrenten halen >200kW. Voor wie voornamelijk thuis laadt of op kantoor maakt dit uiteraard niet uit.

 Laden

AC laden kan de BYD Han aan een gewone laadpaal maximum aan 11kW. Wel opletten voor de eerste wagens die worden uitgeleverd aangezien deze nog beschikken over een Aziatische mono fasige 7,4kW “On Board Charger”. Dat wil zeggen dat wie beschikt over een 3 fasig laadpunt van 11kW, de wagen maximaal zal laden aan 3kW. Je voorziet in dat geval best een 7,4kW mono fasige lader zodat de wagen in 11u is opgeladen. Maar vanaf 2024 wordt dit gelukkig opgelost bij de nieuwste versie voor wie dan een nieuwe Han bestelt. Voor DC laden, kan in theorie tot 120kW worden snel geladen. Geen uitschieter in de huidige markt, maar eerder een middenmoot.  Wij haalden 114kW tijdens de test met een warme batterij met een SOC van 20%.

Voor wie graag zijn auto als battery pack gebruikt, is de V2L functie beschikbaar waarmee een vermogen van 3kW kan afgegeven worden voor een gezellig feestje of lekkere koffie ten velden.

 

Extra

De BYD Han heeft een kofferinhoud van 410 liter en geen frunk vooraan zoals sommige andere EV’s. BYD biedt een algemene garantie van 5 jaar of 100.000km (incl aandrijflijn) en tot 8jaar en 160.000km op de batterij waarbij gegarandeerd wordt dat de batterijcapaciteit tijdens die periode niet onder de 70% van de oorspronkelijke capaciteit zakt. Met een startprijs van 72.140 euro BTWi behoort de goed uitgeruste BYD Han als een waardig alternatief voor bv. de Mercedes EQE of de BMW i4. 

In tegenstelling tot veel andere merken is een levertermijn van 3 a 4 maanden best snel te noemen. Je kan voor een testrit terecht in Zaventem en Wijnegem en vanaf mei ook in Gent.

Contacteer ons vrijblijvend voor een offerte voor de goedkoopste leasing of maak hier uw eigen configuratie (https://bydauto.be/han/)

BYD V2L

Ontvang jouw offerte

Is uw bedrijf al een Stroohm klant? Neem dan contact op met uw Vlootverantwoordelijke voor een laadpunt voor bij u thuis. Als uw bedrijf nog geen Stroohm klant is, nodigen wij u uit om ons de contactgegevens van uw Vlootverantwoordelijke (of uzelf in geval van een éénmanszaak) mede te delen in de volgende stappen en wij nemen spoedig contact op.

1 laadpunt bij mij thuis

Laadpunt(en) bij de medewerker(s) thuis

Laadpunt(en) op kantoor

Laadpunten in een residientiële parking

Laadpassen voor publieke laadpalen

Ontvang jouw offerte

Vindt u de juiste laadoplossing niet?

Vul onderstaand formulier in en we contacteren u zo snel mogelijk voor een gesprek.

Naam(Vereist)