Stroohm tracht steeds al haar klanten de nieuwste evoluties aan te bieden. Daarom introduceren we nu, dankzij een nieuwe “over-the air” firmware update op al onze Zenchargers, een reeks innovatieve functies die zijn ontworpen om de functionaliteit en de gebruikerservaring van onze laadpunten en backoffice-systemen te verbeteren.   

1)    Stroombegrenzing

Gebruikers kunnen nu de laadstroom aanpassen in de webinterface met behulp van een schuifbalk. Hiermee heeft de gebruiker vat op zijn capaciteitstarief en kan hij deze zelf inregelen. De schuifbalk gaat van een minimale instelwaarde van 6A tot de installatiestroomlimiet die tijdens de ingebruikname is vastgesteld. Deze schuifbalk is te vinden op het tabblad ‘Smart Charging’ van de webinterface.

 

blank

 2)    Opladen met zonne-energie

 De oplaadfunctie op zonne-energie biedt drie verschillende standen: Snelle zonne-energie, Slimme zonne-energie en Zuivere zonne-energie, elk voor verschillende oplaadbehoeften:

– Snelle zonne-energie: Alle opgewekte stroom wordt gebruikt, samen met stroom van het net om de maximale laadsnelheid aan te bieden.

– Slimme zonne-energie: De opgewekte stroom wordt gebruikt samen met stroom van het net, in een slimme mix

– Zuivere zonne-energie: Het opladen begint in deze stand wanneer er minstens 6A terugstroomt naar het elektriciteitsnet. Het doel is om uitsluitend zonne-energie te gebruiken voor het opladen van voertuigen.

 
Het is essentieel om de juiste laadstrategie te kiezen om ervoor te zorgen dat voertuigen goed worden opgeladen en het risico van onvoldoende opladen onder ongunstige omstandigheden te vermijden.

 Hoe geraak je als gebruiker in de webinterface?

 In dit artikel op onze website nemen we de gebruiker mee in hoe er moet ingelogd worden op de webinterface : https://stroohmservices.zendesk.com/hc/nl/articles/18128940940061-Hoe-verbinden-met-de-ZenCharger-Webinterface

 

Zencharger solar
Carglass

By Bart Massin
Chief e-mobility Officer
Fleet.services@stroohm.be

 

Ontvang jouw offerte

Is uw bedrijf al een Stroohm klant? Neem dan contact op met uw Vlootverantwoordelijke voor een laadpunt voor bij u thuis. Als uw bedrijf nog geen Stroohm klant is, nodigen wij u uit om ons de contactgegevens van uw Vlootverantwoordelijke (of uzelf in geval van een éénmanszaak) mede te delen in de volgende stappen en wij nemen spoedig contact op.

1 laadpunt bij mij thuis

Laadpunt(en) bij de medewerker(s) thuis

Laadpunt(en) op kantoor

Laadpunten in een residientiële parking

Laadpassen voor publieke laadpalen

Ontvang jouw offerte

Vindt u de juiste laadoplossing niet?

Vul onderstaand formulier in en we contacteren u zo snel mogelijk voor een gesprek.

Naam(Vereist)