De BMW iX3 is na de i3 het tweede volledig elektrische model dat BMW uitbrengt. Het feit dat het een SUV betreft die een stuk groter en praktischer is, met een typisch BMW design met enkel wat blauwe accenten hier en daar zal mogelijks heel wat mensen kunnen overtuigen. Hij komt dan ook in directe concurrentie met de Audi e-tron, Jaguar i-Pace, M-B EQC,.. 

De batterij van 80 kWh, waarvan 74 kW bruikbaar, geeft in de BMW iX3 een rijbereik tot 460 km mogelijk volgens de WLTP-cyclus, wat op een 360 km in de realiteit zal neerkomen voor de gemiddelde bestuurder. Het verbruik van de iX3 is net zoals alle wagens afhankelijk van de rechtervoet, maar zal voor toch niet gemakkelijk onder de 21 kWh duiken.

Het opladen van de batterij kan via een AC laden tot 11 kW via de Type 2 aansluiting (Europese standaard). De 11 kW is de limiet die de interne 3-fasige boordlader in de wagen toelaat om via wisselstroom te laden. Dit is ook bij quasi alle andere elektrische wagens momenteel de standaard. Daarmee is de batterij vol in 7,5 uur. De beste laadoplossing vraag je hier.

Aan snelladers kan geladen worden met snelheden tot 150 kW. Laden van van 0 tot 80 % duurt zo nog geen 35 minuten.

De iX3 biedt net zoals zijn kleine broertje “one pedal driving” aan, maar het is minder hard afgesteld, je zal het rempedaal dus iets vaker nodig hebben, maar de remrecuperatie blijft aanwezig, wat de autonomie ten goede komt. De wagen is verder ook uitgerust met een elektrisch rijgeluid via de luidsprekers dat je kan instellen of gewoon uitschakelen.

Leasing

Configureer je BMW iX3 en contacteer ons voor een  offerte.  Wij zoeken vrijblijvend de goedkoopste leasing in de markt!