Archief van
FAQ categorie: Terminologie

Wat is het verschil tussen AC en DC laden?

Wat is het verschil tussen AC en DC laden?

DC – Gelijkstroom (= snel laden) Om een auto met gelijkstroom (DC) te kunnen laden, is een transformatorstation nodig om de wisselstroom (AC) uit het lichtnet om te zetten naar gelijkstroom. Dit is een kostbare aangelegenheid, die om een behoorlijk…

Lees Meer Lees Meer

Wat is het verschil tussen kW en kWh?

Wat is het verschil tussen kW en kWh?

Kilowatt (kW) staat voor vermogen, bijvoorbeeld een waterkoker is 2 kW (2.000 Watt). Dit is het vermogen van dit apparaat. Kilowattuur (kWh) staat voor vermogen maal tijd, bijvoorbeeld een waterkoker van 2 kW die een half uur aan staat heeft…

Lees Meer Lees Meer

Welk type kabel heb ik nodig voor mijn auto?

Welk type kabel heb ik nodig voor mijn auto?

Welke laadkabel je nodig hebt ligt aan het type auto dat je hebt gekocht. Het contactpunt aan de kant van de wagen heeft soms een andere aansluiting dan het contactpunt aan de kant van de laadpaal. Momenteel worden alle voertuigen…

Lees Meer Lees Meer

Welke kabels en contactdozen worden er gebruikt?

Welke kabels en contactdozen worden er gebruikt?

Een elektrische laadkabel heeft zowel een contactpunt aan de kant van het voertuig als aan de kant van het oplaadpunt. De snelheid van laden is afhankelijk van het oplaadpunt en de mogelijkheden die het voertuig geeft. De laadkabel is een…

Lees Meer Lees Meer

wat is het verschil tussen een 1-fase en een 3-fase laadstation?

wat is het verschil tussen een 1-fase en een 3-fase laadstation?

1-fase – 3,7kW  Een 1-fase laadstation maakt gebruik van een standaard 230V aansluiting en heeft standaard 16A vermogen. Het maximale laadvermogen is dan 3,7kW. Elke meterkast beschikt over een 1-fase aansluiting. 3-fase – 11kW Een 3-fase laadstation maakt gebruik van…

Lees Meer Lees Meer