Zoek je direct een antwoord, neem dan een kijkje op onze FAQ

Bekijk hier het antwoord op alle veelgestelde vragen over elektrisch rijden en het opladen van elektrische auto’s. Zit je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. 

Platform Stroohm

Slimme laadkabel

Slimme laadkabel

Hiervoor neemt u best contact op met onze leverancier, Powerdale: 
Email: operations@powerdale.com 
Tel: +32 (0) 2 647 38 79 

Afhankelijk van het besturingssysteem van je smartphone (Android of Apple) kan er tijdens het downloaden van de NexxtMove applicatie een pop-upvenster verschijnen met een code die je zal moeten kopiëren en manueel invoeren. Bij Android gebeurt dit normaal gezien automatisch.
Indien u er nog steeds niet in slaagt om de kabel toe te voegen aan je smartphone, raden we je aan om in eerste instantie de applicatie te sluiten en herop te starten.  

Werkt de applicatie nog steeds niet?  

  1. Verwijder ze dan van je smartphone en download ze opnieuw.
  2. Ga naar de Bluetoothinstellingen van je smartphone.
  3. In de lijst van alle toestellen, verbonden met Bluetooth, zie je de slimme laadkabel staan onder de referentie: NMBLCK.
  4. Verwijder het toestel van je smartphone. Bij Apple: klik op applicatie verwijderen. Bij Android: klik op applicatie vergeten.
  5. Download de applicatie opnieuw.
  6. Volg dit proces tot je erin geslaagd bent de slimme laadkabel toe te voegen aan je smartphone. 
  1. Verwijder de kabel van de wagen.
  2. De kabel moet wel in het stopcontact blijven zitten.
  3. Ga naar de Nexxtmove applicatie op je smartphone en synchroniseer manueel.
  4. Indien je de Nexxtmove applicatie open laat staan op de achtergrond van je smartphone dan synchroniseert de kabel automatisch zodra je in de buurt bent van de kabel (binnen een perimeter van 2m) 

Je kabel maakt waarschijnlijk geen verbinding via Bluetooth of via Sigfox (radiosignaal) à indien je regelmatig de laadsessies wenst te volgen, synchroniseer je ook best dagelijks via Bluetooth. Dit kan automatisch indien je de applicatie open laat staan op je smartphone en je je in de buurt van de kabel bevindt.. Ofwel kan je manueel synchroniseren via de applicatie. 

Je kabel maakt ook geen verbinding via Sigfox à   Indien u nog in het bezit bent van een verouderd Nexxtender toestel (van voor september 2019), beschikt uw kabel nog niet over de bluetooth-functie. We raden je aan om het toestel mee te vervoeren op de achterbank van je wagen wanneer je een trip hebt gepland, bijvoorbeeld naar je werk of naar de winkel. Zodra de kabel het radiosignaal opvangt, zal die verbinding maken en de opgeslagen laadsessies doorsturen naar het NexxtMove platform. 

Je kabel staat in modus offline. Steek hem in het stopcontact. Indien de kabel meer dan 10 dagen niet in het stopcontact heeft gezeten, zal hij automatisch offline gaan. 

Je kan jouw verbruik volgen via http://Nexxtmove.me
of via de app van nexxtmove.
Voor beide heeft u de logingegevens nodig.

Dat kan zeker! Hou er echter rekening mee dat de terugbetaling van je verbruik gebaseerd is op het tarief (CREG) dat van toepassing is op het adres waaraan de kabel gekoppeld is, normaal gezien je thuisadres. 

Ja dit kan! 
 

Indien je snel wenst te laden, stel je best het toestel in op de haas. 

Indien je traag wenst te laden, stel je het toestel in op de schildpad. 

Het is niet aangeraden om een verlengkabel te gebruiken omdat de meest voorkomende verlengkabels niet voldoen. Maar als dit niet anders kan zou het een zwarte rubberen verlengkabel mogen zijn van max 5m met een kabeldikte van 2,5mm².

Stop de slimme laadkabel in het stopcontact. Indien de kabel namelijk langer dan 10 dagen niet in het stopcontact heeft gezeten, zal hij automatisch in offline-modus gaan. 

Hiervoor neem je best contact op met de fleet manager van uw bedrijf. 

De slimme laadkabel moet steeds verbinding maken via Bluetooth of via Sigfox om de geregistreerde laadsessies te kunnen doorsturen (via draadloze communicatie) naar het NexxtMove platform. Indien uw kabel enige tijd offline was of geen verbinding heeft gemaakt, dan kan het zijn dat hij verschillende laadsessies heeft gebundeld tot 1 grote laadsessie, een groot verbruik. (high consumption) Hierdoor kan het zijn dat het verbruik op Nexxtmove die afzonderlijke laadsessies bundelt, niet overeenkomt met de laadsessies die tevoorschijn komen op de applicatie van je wagen. 

Meer nog, indien jouw kabel gedurende enige tijd geen verbinding heeft gemaakt, kan het zijn dat je voor een bepaalde maand geen terugbetaling ontvangt. Dit is natuurlijk met terugwerkende kracht op te lossen. Zodra je kabel verbinding maakt, zullen de laadsessies doorkomen en kunnen ze gefactureerd worden de volgende maand.

Laadoplossingen voor particulieren

Laadoplossingen voor particulieren

Nee, het plaatsen of laten plaatsen van een laadpaal bij de woning van de medewerker maakt deel uit van de terbeschikkingstelling van de auto van de zaak. Ook wanneer een medewerker op verzoek van de werkgever een laadpaal op eigen kosten plaatst of laat plaatsen, is dit het geval. Afspraken over het declareren van gebruikte stroom staan hier los van.

Dit raden wij af, je kan beter gebruik maken van ons installatiebedrijf die voor een vakkundige aansluiting zorgt. We zijn gekwalificeerd en getraind om de laadpalen veilig en verantwoord te installeren. Voorafgaand aan de installatie ontvang je altijd een expertise (een inspectie van je elektrische installatie). Bovendien ontvang je tijdens onze expertise een advies en prijsopgave voor de aanschaf én installatie van een laadpaal.

Als je jouw stroomkosten vergoed krijgt van je werkgever, worden je werkelijk verbruikte kWh door ons automatisch maandelijks gefactureerd en uitbetaald. Of via een éénmalig abonnement door Alfen ook mee opgenomen.

In onze webshop kan je aan de hand van enkele criteria een laadpaal selecteren die bij jou past. Heb je liever iemand persoonlijk die je helpt bij het kiezen van een laadpaal? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je uiteraard graag verder!

Laadoplossingen voor bedrijven

De cover van de laadstations zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren, waarvan een aantal standaardkleuren zonder meerprijs. Hierdoor kan de laadpaal, opvallend of onopvallend, volledig in zijn omgeving worden geïntegreerd. Daarnaast zijn de laadstations ook leverbaar in je eigen bedrijfskleuren en/of -logo. Hiermee geef je extra uitstraling aan je laadfaciliteiten.

Laadpas

Soms duurt het even om een laadtransactie te zien. Sommige providers  van laadpalen geven dit maar 1 keer in de maand door, waardoor dit dus later zichtbaar wordt in de backoffice. Uiteindelijk zullen ze er wel in verschijnen, maar de termijn is afhankelijk van de provider van de paal.

 

Kan je niet direct een antwoord vinden in de FAQ? Dan proberen we zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.