Polestar 2

Polestar 2

Polestar 2

Na de Polestar 1 is Volvo’s prestigieuze elektrische dochtermerk toe aan de Polestar 2. Die is 100 procent elektrisch en richt zich volop op de Tesla Model 3. De Polestar is eveneens een sportieve 5-persoons sedan in het D-segment. De start van de productie staat momenteel gepland voor het eerste kwartaal van 2020. De eerste leveringen voor diegenen die een pre-order plaatsten zijn voorzien voor het 2e kwartaal van 2020.
 
Naar gebruiksgemak is het grote voordeel van de Polestar dat hij over 5 deuren beschikt tegenover 4 bij de Tesla Model 3. Zo wordt het in- en uitladen van de Polestar dus net wat handiger. De inhoud van de kofferruimte komt op 438l en is daarmee net iets groter dan die van de Model 3. 
 
In het (volledig vegan) interieur van de Polestar 2 vinden we alweer een paralel met Tesla, deze keer met de Model S. Er is een aangenaam gebrek aan fysieke knopjes waardoor het verticale 11 inch touchscreen de focus van de infotainment wordt. Leuk weetje: het infotainment systeem draait volledig op Google Android. Je hebt non-stop internetconnectie die het mogelijk maakt om over-the-air updates te ontvangen. 
 
Aan sportiviteit geen gebrek bij de Polestar 2. De 2 elektromotoren in het skateboard chassis geven elks 204 pk en een koppel van 330 Nm. De vierwielaandrijving lanceert je bijgevolg in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Door het lage zwaartepunt plakt hij stevig op de weg en kan je vlot door de bochten. Met het batterijpakket van 78 kWh kom je in reële omstandigheden zo’n 400 kilometer ver. 
 
De Polestar 2 kan zowel met gelijkstroom als met wisselstroom worden opgeladen, zodat er altijd wel een laadmogelijkheid in de buurt is. Gebruik wisselstroom (AC) thuis of op het werk, best via een laadpunt. De onboard charger zet wisselstroom om in gelijkstroom en ontvangt een maximum van 11 kW, ofwel circa 65km/u. Wij begeleiden je graag in deze de keuze van de best passende laadoplossing voor de Polestar 2.
Gelijkstroom (DC) laden kan dan weer tijdens een roadtrip of wanneer het razendsnel moet gaan. De Polestar 2 kan tot 150 kW ontvangen via verschillende (snel)laadnetwerken in Europa. Ionity heeft hiervoor een steeds beter bezet netwerk in Europa maar ook bij bijvoorbeeld Fastned kan je terecht. Plug je in aan een van de laadpalen van zulk netwerk, dan laad je meer dan 650 km/u. Via de Polestar-app regel het type laadstroom, de duur, het maximale laadniveau en nog veel meer. 
 
Op basis van de voorlopige prijzen lease je de Polestar 2 al vanaf 793 euro per maand.

GERELATEERDE WAGENS


605 €

Peugeot e-traveller 75

De Peugeot e-traveller is de elektrisch aangedreven versies van de PSA-drieling Vivaro, Jumpy en Expert. Peugeot trekt als laatste van de drie het doek van zijn variant. De Peugeot e-Traveller is technisch gelijk aan de Peugeot e-Expert. Het verschil tussen...
FWD 136 Pk 13,1 seconden 603 liter 75 KWh 255 km 7.4 kWh/h
Bekijk deze wagen
407 €

Opel Mokka-e

De Opel Mokka E is een gevolg van het recente samenvloeien met de PSA groep, zo kreeg de midsize SUV of cross-over meteen zijn 100% elektrische variant op de basis van de reeds bestaande Peugeot e-2008. De Opel Mokka is...
FWD 136 Pk 8,5 seconden 585 liter 50 KWh 257 km 11 kWh/h
Bekijk deze wagen
594 €

Skoda Enyaq 80

De Skoda Enyaq is eerste 100% elektrsiche wagen van Skoda en het tweede model van de VAG-group dat gebruik maakt van het elektrische MEB-platform. Met zijn lengte van 4,65m is hij even ruim als de Skoda Kodiaq en biedt hij...
RWD 179 Pk 8,7 seconden 585 liter 58 KWh 312 km 11 kWh/h
Bekijk deze wagen